Algemene Voorwaarden voor dienstverlening aan particulieren van
Mari Counseling
Praktijkadres:
Linge 36, 3961 JG te Wijk bij Duurstede hierna te noemen: gebruiker
Artikel
1 Definities
In deze
Algemene Voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis
gebruikt,
tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
Counselor: de
gebruiker van de Algemene Voorwaarden, vertegenwoordiger van Mari Counseling
Cliënt: de
wederpartij van gebruiker.
Overeenkomst: de
mondelinge of schriftelijke overeenkomst tot dienstverlening.
Artikel
2 Algemeen
1. Deze
Algemene Voorwaarden gelden voor ieder aanbod, iedere offerte en iedere
overeenkomst
tussen
de counselor en een cliënt waarop Mari Counseling deze voorwaarden van
toepassing
heeft
verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en
schriftelijk is
afgeweken.
2. De
onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met
de
counselor
voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
3.
Eventuele afwijkingen op deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien
deze uitdrukkelijk
en
schriftelijk zijn overeengekomen.
4. De
toepasselijkheid van eventuele inkoopvoorwaarden of andere voorwaarden van
cliënt wordt
uitdrukkelijk
van de hand gewezen.
5.
Indien één of meerdere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden nietig zijn of
mochten worden
vernietigd,
blijven de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden volledig van
toepassing.
Counselor
en cliënt zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter
vervanging van de
nietige
c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zoveel
mogelijk het doel
en de
strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.
Artikel
3 Aanbod- en of offerte
1. Een
aanbod of offerte kan worden herroepen, tenzij het een termijn voor de
aanvaarding inhoudt of
de
onherroepelijkheid ervan op andere wijze uit het aanbod of de offerte volgt.
2. De
herroeping van een aanbod of offerte kan slechts geschieden, zolang het aanbod
of de offerte
niet is
aanvaard en evenmin een schriftelijke mededeling, dan wel per e-mail, houdende
de
aanvaarding
is verzonden. Bevat het aanbod of de offerte de mededeling dat het een
vrijblijvend
aanbod
respectievelijk een vrijblijvende offerte betreft, dan kan de herroeping nog
onverwijld na de
aanvaarding
geschieden.
3. De
prijzen in genoemd aanbod of genoemde offerte zijn BTW vrij, eventuele in het
kader van de
overeenkomst
te maken kosten, waaronder verzend- en administratiekosten zijn inclusief BTW,
tenzij
anders
aangegeven.
4.
Indien de aanvaarding (niet op ondergeschikte punten) afwijkt van hetgeen is
opgenomen in het
aanbod
of de offerte, dan is Mari Counseling daaraan niet gebonden. De overeenkomst
komt dan
niet
overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Mari Counseling
anders
aangeeft.
5. Wijkt
een tot aanvaarding strekkend antwoord op een aanbod of offerte daarvan slechts
op
ondergeschikte
punten af, dan geldt dit antwoord als aanvaarding en komt de overeenkomst
overeenkomstig
deze aanvaarding tot stand, tenzij Mari Counseling onverwijld bezwaar maakt
tegen de
verschillen.
6. Een
samengestelde prijsopgave verplicht de counselor niet tot het voeren van een
gedeelte van
een counseling
gesprek tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
7. Het
aanbod of de offerte geldt niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten.
Artikel
4 Uitvoering van de overeenkomst
1. De
counselor zal de overeenkomst met terzijdestelling van het bepaalde in artikel
7:404 Burgerlijk
Wetboek
en artikel 407 lid 2 Burgerlijk Wetboek naar beste inzicht en vermogen en
overeenkomstig
de eisen
van professioneel handelen uitvoeren.
2. De
cliënt draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan de counselor aangeeft dat
deze
noodzakelijk
zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze
noodzakelijk zijn
voor het
uitvoeren van de overeenkomst, tijdig zoals door de counselor aangegeven, aan de
counselor
worden verstrekt. Hiermee wordt bedoeld dat o.a. het ingevulde intake en
anamnese
formulier
voor aanvang van het intakegesprek geretourneerd dient te worden aan de
counselor.
Indien
de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan de
counselor
zijn
verstrekt, heeft de counselor het recht de uitvoering van de overeenkomst op te
schorten- en of
de uit
de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan
de cliënt in
rekening
te brengen. Dit heeft betrekking op de hierboven genoemde formulieren indien
deze tijdens
de
intake ingevuld moeten worden en de afgesproken duur van het gesprek daardoor
langer wordt.
3. Mari
Counseling is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat de
counselor is
uitgegaan
van door de cliënt verstrekte onjuiste - en of onvolledige gegevens en
informatie.
4. De
cliënt vrijwaart de counselor voor eventuele aanspraken van derden, die in
verband met de
uitvoering
van de overeenkomst materiële dan wel niet-materiële schade lijden die aan de
cliëntzelf
toerekenbaar
is.
Artikel
5 Wijziging van de overeenkomst
1.
Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een
behoorlijke uitvoering
noodzakelijk
is om de begeleiding en duur ervan te wijzigen of aan te vullen, zullen
partijen tijdig en in
onderling
overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
2.
Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld,
kan het tijdstip
van
voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloedt. De counselor zal de
cliënt hierover van
tevoren
inlichten.
3.
Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële - en of
kwalitatieve
consequenties
zal hebben, zal de counselor de cliënt tevens hierover van tevoren inlichten.
4.
Indien een vast honorarium is overeengekomen zal de counselor daarbij aangeven
in hoeverre de
wijziging
of aanvulling van de overeenkomst een verandering van dit honorarium tot gevolg
heeft.
5. In
afwijking van lid 3 zal de counselor geen meerkosten in rekening kunnen brengen
indien de
wijziging
of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan de counselor zelf kunnen
worden
toegerekend.
Artikel
6 Contractduur / uitvoeringstermijn
1. De
overeenkomst tussen counselor en cliënt wordt aangegaan voor onbepaalde tijd,
tenzij uit de
aard van
de overeenkomst anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk
anders
overeenkomen.
2. Is
binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde
werkzaamheden een
termijn
overeengekomen, dan is dit nimmer een fatale termijn. In onderling overleg kan
worden
besloten
de overeenkomst of de uitvoering van genoemde werkzaamheden voort te zetten dan
wel te
beëindigen.
Artikel
7 Honorarium
1. Counselor
en cliënt komen bij het tot stand komen van de overeenkomst een vast honorarium
overeen.
Het vaste honorarium wordt berekend volgens de gebruikelijke tarieven van Mari
Counseling en geldt voor de duur van de overeenkomst.
2. Het
honorarium is BTW vrij, het tarief is per uur overeenkomstig één counseling
gesprek en wordt
bij
eventuele uitloop van één gesprek naar rato verrekend. Het tarief voor de
intakegesprek wijkt af
van het
tarief van vervolggesprekken vanwege een vastgesteld langer gesprek. Dit tarief
is eveneens
BTW vrij.
3. De counselor
is jaarlijks op 1 januari gerechtigd tot aanpassing van het honorarium aan
inflatie en
marktconformiteit.
4.
Voorts mag counselor het honorarium verhogen wanneer tijdens de uitvoering van
de
overeenkomst
blijkt dat de oorspronkelijk overeengekomen dan wel verwachte hoeveelheid werk
in
zodanige
mate onvoldoende werd ingeschat bij het sluiten van de overeenkomst en zulks
niet
toerekenbaar
is aan de counselor, dat in redelijkheid niet van de counselor mag worden
verwacht de
overeengekomen
werkzaamheden te verrichten tegen het oorspronkelijk overeengekomen
honorarium.
De counselor zal de cliënt in dat geval van het voornemen tot verhoging van het
honorarium
in kennis stellen. De counselor zal daarbij de omvang van de verhoging en de
datum
waarop
de verhoging zal ingaan, vermelden.
Artikel
8 Betaling
1. De
eerste afspraak, indien zo is afgesproken met cliënt, is een oriënterend,
kennismakingsgesprek van een half uur en dient om vast te stellen of eventuele
vervolggesprekken zinvol zijn en om te bepalen of de bereidheid bij partijen bestaat
om een overeenkomst met elkaar aan te gaan. Genoemde afspraak is nadrukkelijk
geen zogenoemd “intakegesprek”. Deze oriënterende afspraak is kosteloos.
2.
Betaling dient te geschieden per bank. De
cliënt ontvangt per maand een factuur voor eigen administratie.
3. De betaling
dient te geschieden binnen 7 dagen na factuurdatum, op een door de counselor
aan te geven wijze.
4.
Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsverplichting
niet op.
5.
Indien de cliënt in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van 7 dagen
dan is de cliënt van
rechtswege
in verzuim. De cliënt is alsdan een rente verschuldigd van 3 % per maand,
tenzij de
wettelijke
rente hoger is in welk geval de wettelijke rente geldt. De rente over het
opeisbare bedrag zal
worden
berekend vanaf het moment dat de cliënt in verzuim is tot het moment van
voldoening van het
volledige
bedrag.
6. In
geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de
cliënt zijn de
vorderingen
van de counselor op de cliënt onmiddellijk opeisbaar.
7. De counselor
heeft het recht de door de cliënt gedane betalingen te laten strekken in de
eerste
plaats
in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente
en tenslotte in
mindering
van de hoofdsom en de lopende rente. De counselor kan, zonder daardoor in
verzuim te
komen,
een aanbod tot betaling weigeren, indien de cliënt een andere volgorde voor de
toerekening
aanwijst.
De counselor
kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens
de
opengevallen
en lopende rente alsmede de kosten worden voldaan.
8.
Indien de cliënt in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van 7 dagen
dan is de cliënt van
rechtswege
in verzuim en kan de counselor, zonder daardoor in verzuim te komen, besluiten
de
begeleiding
van de cliënt op te schorten dan wel de overeenkomst met betreffende cliënt met
onmiddellijke
ingang te beëindigen. De counselor zal de cliënt van zijn eventuele voornemen
tot
opschorting
van de begeleiding dan wel beëindiging van de overeenkomst schriftelijk in
kennis stellen.
Artikel
9 Bruikleen
1. Alle
door de counselor aan de cliënt in bruikleen gegeven zaken, daaronder eventueel
mede
begrepen
boeken, (elektronische) bestanden of andere materialen blijven eigendom van Mari
Counseling - en of van de counselor, tenzij partijen uitdrukkelijk en
schriftelijk anders zijn
overeengekomen.
2. De
cliënt is niet bevoegd de in bruikleen gegeven zaken te verpanden noch op enige
andere wijze
te
bezwaren.
3.
Indien derden beslag leggen op de in bruikleen gegeven zaken dan wel rechten
daarop willen
vestigen
of doen gelden, is cliënt verplicht de counselor zo snel als redelijkerwijs
verwacht mag
worden
daarvan op de hoogte te stellen.
4. De
cliënt verplicht zich de in bruikleen gegeven zaken met zorg te gebruiken en
tegen schade van
welke
aard dan ook, alsmede tegen diefstal te beschermen.
5. In
bruikleen genomen zaken van Mari
Counseling - en of van de counselor zelf mogen niet aan
derden
ter hand worden gesteld, bewerkt, gekopieerd- en of ter inzage worden
meegegeven.
Overtreding
van dit artikel zal op straffe van boete worden gesteld.
Artikel
10 Teruggave van in bruikleen gegeven zaken
1.
Indien de counselor aan cliënt bij de uitvoering van de overeenkomst zaken in
bruikleen heeft
gegeven
is cliënt gehouden genoemde zaken op verzoek van de counselor of in
overeenstemming
met
hetgeen werd overeengekomen binnen 8 dagen in oorspronkelijke staat, vrij van gebreken
en
volledig
te retourneren. Indien de cliënt deze verplichting niet nakomt zijn alle
hieruit voortvloeiende
kosten
voor zijn rekening.
2.
Indien de cliënt, om welke reden ook, na daartoe strekkende aanmaning, alsnog
in gebreke blijft
met de
onder 1. genoemde verplichting, heeft de counselor het recht de daaruit
voortvloeiende
schade
en kosten, waaronder de kosten van vervanging, op de cliënt te verhalen.
Artikel
11 Incasso kosten
1. Is de
cliënt in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn
verplichtingen, dan
komen
alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor
rekening van de cliënt.
Indien
de cliënt in gebreke blijft in de tijdige voldoening van een geldsom, dan
verbeurt hij een dadelijk
opeisbare
boete van 15% over het nog verschuldigde bedrag, met een maximum van 50 euro
per
maand
(zegge: vijftig euro per maand).
2.
Indien de counselor hogere kosten heeft gemaakt, welke redelijkerwijs
noodzakelijk waren, komen
ook deze
voor vergoeding in aanmerking.
3. De
eventuele gemaakte redelijke gerechtelijke - en of executiekosten komen
eveneens voor
rekening
van de cliënt.
4.
Cliënt is over de gemaakte incassokosten rente verschuldigd.
Artikel
12 Opzegging
1. Beide
partijen kunnen de overeenkomst te allen tijde schriftelijk opzeggen.
2.
Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door de counselor, zal de counselor
in
overleg
met en met instemming van de cliënt zorgdragen voor een eventuele overdracht
van nog te
verrichten
werkzaamheden aan derden, tenzij er feiten en omstandigheden aan de opzegging
ten
grondslag
liggen die aan de cliënt toerekenbaar zijn.
Artikel
13 Opschorting en ontbinding
1. De counselor
is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst
te
ontbinden,
indien de cliënt de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig
nakomt.
2.
Voorts is de counselor bevoegd de overeenkomst te (doen) ontbinden indien zich
omstandigheden
voordoen
welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar
maatstaven
van
redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich
anderszins
omstandigheden
voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de
overeenkomst
in redelijkheid niet mag worden verwacht.
3.
Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van de counselor op
de cliënt
onmiddellijk
opeisbaar. Indien de counselor de nakoming van de verplichtingen opschort,
behoudt hij
zijn
aanspraken uit de wet en overeenkomst.
4. De counselor
behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.
Artikel
14 Klachten en geschillen
1.De counselor
is lid van de branchevereniging “ Algemene Beroepsvereniging voor
Counseling”(ABvC) en is collectief aangesloten bij een onafhankelijke
klachten en geschillen
commissie,
nl. Stichting Complementaire en Alternatieve Geneeswijzen (SCAG) te Utrecht.
De counselor
heeft zich verbonden aan de “Gedragscode voor de Counsellor” en het
“Klachtenreglement”
van de “Algemene Beroepsvereniging voor Counseling” (ABvC).
2.
Wanneer er sprake is van een klacht of onvrede van een cliënt, dient de cliënt
met de
counselor
eerst de klacht of onvrede te bespreken om het probleem op te lossen.
Komen
partijen niet met elkaar uit, dan kan de cliënt gebruik maken van de gratis en onafhankelijke
klachtenfunctionaris.
Dit is alleen mogelijk door een klacht in te dienen via de branchevereniging,
in dit
geval is dat de ABvC. Schadevergoeding is via deze
procedure niet mogelijk.
3.
Indien een klacht gegrond is, zal de counselor de werkzaamheden alsnog
verrichten zoals
overeengekomen,
tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden. Dit
laatste
dient
door de cliënt tijdig en altijd schriftelijk kenbaar te worden gemaakt aan de counselor.
4.
Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden niet meer
mogelijk of
zinvol
is, zal de counselor slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel
15.
5. Wanneer cliënt gebruik wil
maken van het onder punt 2 genoemde klachtenfunctionaris, zal de
branchevereniging
ABvC na het indienen van de klacht, vervolgens
contact op nemen met een van de
klachtenfunctionarissen
van de SCAG. De klachtenfunctionaris heeft 6 weken de tijd om gezamenlijk
een
oplossing te vinden. Komt er geen passende oplossing, dan kan de cliënt zijn
klacht (geschil)
indienen
bij de geschillencommissie van de SCAG. Ook dit gebeurt via de
branchevereniging ABvC.
Artikel
15 Aansprakelijkheid
1.
Indien de counselor aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid
beperkt tot hetgeen in
deze bepaling
is geregeld.
2.
Indien de counselor aansprakelijk is voor directe schade, dan is die
aansprakelijkheid beperkt tot
maximaal
tweemaal het declaratiebedrag. De aansprakelijkheid is te allen tijde beperkt
tot maximaal
het
bedrag van de door de assuradeur van Mari Counseling in het voorkomende geval
te
verstrekken
uitkering.
3. Onder
directe schade wordt uitsluitend verstaan:
- de
redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade,
voor zover de
vaststelling
betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden.
- de
eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van de counselor
aan de
overeenkomst
te laten beantwoorden, tenzij deze niet aan de counselor toegerekend kunnen
worden.
-
redelijke kosten, gemaakt ter beperking van schade, voor zover de cliënt kan
aantonen dat deze
kosten
hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze Algemene
Voorwaarden.
4. Onder
schade aan personen of aan zaken wordt niet verstaan de door de cliënt gemaakte
kosten
van
maatregelen ter voorkoming van schade als bedoeld in artikel 6:96 Burgerlijk
Wetboek en
vergelijkbare
wettelijke bepalingen, daaronder begrepen de daaruit voortvloeiende schade.
5. De counselor
is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade,
gederfde
winst, emotionele schade of schade voortvloeiende uit beslissingen die de
cliënt heeft
genomen,
al dan niet in overleg met de counselor. De counselor neemt geen beslissingen
voor de
cliënt
en is daarom niet aansprakelijk te stellen. Cliënt is te allen tijde zelf
verantwoordelijk voor zijn
eigen
keuzes en beslissingen.
6. De in
deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe
schade
gelden
niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van de counselor.
Artikel
16 Vrijwaringen
1. De
cliënt vrijwaart de counselor voor aanspraken van derden met betrekking tot
rechten van
intellectuele
eigendom op door de cliënt verstrekte materialen of gegevens, die bij de
uitvoering
van de
overeenkomst worden gebruikt.
Artikel
17 Risico overgang
1. Het
risico van verlies of beschadiging van de in bruikleen gegeven zaken die
voorwerp van de
overeenkomst
zijn, gaat op de cliënt over, op het moment waarop deze aan de cliënt juridisch
-en of
feitelijk
in bruikleen worden gegeven en daarmee in de macht van de cliënt of van enige
door de cliënt
aan te
wijzen derde(n) worden gebracht.
Artikel
18 Overmacht
1.
Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij
daartoe gehinderd
worden
als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld en noch
krachtens de wet,
een
rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening komt.
2. Onder
overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent
in de
wet en
jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of
niet voorzien,
waarop
de counselor geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor de counselor niet in
staat is de
verplichtingen
na te komen.
3. De counselor
heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die
(verdere)
nakoming verhindert, intreedt nadat de counselor zijn verplichtingen had moeten
nakomen.
4.
Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen
uit de
overeenkomst
opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden is ieder der
partijen
gerechtigd
de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan
de
andere
partij.
5. Voor zover
de counselor ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk
zijn
verplichtingen
uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen en aan het
nagekomen
respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is de counselors
gerechtigd
om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te
declareren.
De
cliënt is gehouden deze declaratie te voldoen als ware het een afzonderlijke
overeenkomst.
Artikel
19 Geheimhouding
1.Beide
partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie
die zij in het
kader
van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bronnen hebben verkregen.
Informatie geldt
als
vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit
voortvloeit uit de aard van de
informatie.
2.
Indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de counselors
gehouden
is
vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen
derden mede te
verstrekken
en de counselors zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door
de
bevoegde
rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is de counselors niet
gehouden
tot
schadevergoeding of schadeloosstelling en is de wederpartij niet gerechtigd tot
ontbinding van de
overeenkomst
op grond van enige schade hierdoor ontstaan.
Artikel
20 Intellectuele eigendom en auteursrechten
1.
Onverminderd het overigens in deze Algemene Voorwaarden bepaalde, behoudt Mari
Counseling
zich de
rechten en bevoegdheden voor die de praktijk toekomen op grond van de
Auteurswet.
2. De counselors
behoudt het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis
voor
andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke
informatie ter kennis van
derden
wordt gebracht.
Artikel
21 Toepasselijk recht
1. Op
elke overeenkomst tussen de counselors en een cliënt is Nederlands recht van
toepassing.
Artikel
22 Wijziging, uitleg en vindplaats van de Algemene Voorwaarden
1. Deze
Algemene Voorwaarden zijn in te zien op de website- en of op het praktijkadres
van Mari
Counseling
te Wijk bij Duurstede. Mocht cliënt er een exemplaar van willen ontvangen dan
kan
dat
tijdens het kennismakingsgesprek.
2.
Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze Algemene Voorwaarden, is
de
Nederlandse
tekst daarvan steeds bepalend.
3. Van
toepassing is steeds de laatst vastgestelde versie c.q. de versie zoals die
gold ten tijde
van het
tot stand komen van de overeenkomst.